کد خبر: ۱۱۷۳۳۵
۳۰۶۹ بازدید
۱۲ دیدگاه (۱۲ تایید شده)

راه آهن میانه-تبریز در چه مرحله ای ست؟

۱۴۰۱/۲/۲
۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، ابوالقاسم سلطانی با بیان اینکه بخشی از عملیات روسازی و تکمیل ایستگاه این طرح باقی مانده است. افزود: عملیات اجرایی این طرح به علت تخصیص نیافتن اعتبار و بدهی به پیمانکاران تقریبا در حالت نیمه تعطیل بود و به محض تخصیص اعتبارات لازم، تا سه ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی یادآوری کرد: تاکنون برای خط ریلی از ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که مبلغ امروزی این هزینه کرد بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: علاوه بر بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران برای تکمیل آن نیز به بودجه کافی نیاز است تا در زمان وعده داده شده به اتمام برسد.

سلطانی با بیان اینکه اخیرا با مساعدت مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، بخشی از بدهی به پیمانکاران پرداخت شد تا طرح به فعالیت خود ادامه دهد گفت: اگر بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود، عملیات اجرایی آن سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.راه‌آهن میانه _ بستان‌آباد _ تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهر‌های ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن تبریز متصل می شود.

میان‌بری که در راه‌آهن تبریز _-میانه ایجاد شده است، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز _تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

با بهره‌برداری از راه‌آهن میانه _ بستان‌آباد _ تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرز‌های آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۱/۲/۶ ۱۴:۴۲

چندان خیری برای میانه ندارن
تعریف جاده های سرچه،قره چمن،هشترود،نیر،خلخال،کاغذکنان،ترک،ترکمنچای هدف ما باشد.

۰۱/۲/۵ ۱۷:۱۲

عجب مخ دست نخورده ای

۰۱/۲/۵ ۱۲:۱۸

اشتباه کردندو تبریز و نمایندگانش خودشون باید پیگیر باشند. ما باید تلاشمون برای دو بانده شدن تا سرچم باشه.

۰۱/۲/۴ ۱۹:۴۳

در مرحله نابودی ،،، جاده ریلی بر اثر گذشت زمان در حال تخریب است بنده هر روز شاهد از بین رفتن این جاده هستم

۰۱/۲/۴ ۰۵:۲۹

آخه چرا با این سرعت و پروژه‌ای‌ کمتر‌ از‌ یک قرن‌ تعجب کردم که چقدر ز ود پروژهای آذربایجان ّبه بهربرداری می‌رسد اگر در مناطق غیر ترک بود این پروژه ۵‌ سال تمام‌ نمی شد ولی با همت مسئولان فقط تنها دریک قرن در آذربایجان تمام مشود

۰۱/۲/۴ ۰۰:۳۵

پیگیر اصلی این طرح حاج مصطفی مولوی هستند
که دوره قبل با حمایت و همکاری دکتر فرمند توانستند پروژه رو تا بستان آباد تکمیل کنند

۰۱/۲/۳ ۲۱:۳۷

یعنی تواصلا به فکرت هم نمی‌رسه با قطار میشه از میانه به تبریز هم رفت

۰۱/۲/۳ ۱۹:۲۰

چندین سال است وعده اتمام راه آهن میانه تبریز داده میشود اما تاکنون مردم آنرا ندیده اند که به پایان برسد این وعده های دروغین آخر به کجا منتهی خواهد شد معلوم نیست

۰۱/۲/۳ ۱۸:۰۷

ممنون بابت پیگیری این موضوع

۰۱/۲/۳ ۱۵:۰۵

تنها و تنها وعده و عید های بیست ساله است و سلام .

۰۱/۲/۳ ۱۱:۳۸

همین الان هم از مسیر راه اهن مراغه تبریز. و سپس خوی به اروپا متصل هست.

۰۱/۲/۲ ۲۳:۰۵

هدف از ایجاد راه آهن کوتاه کردن مسیر ریلی تبریز تهران و بالعکس است بنابر این سکنه مرکز استان از آن منتفع می گردند.

اخبار روز